. N.N.
Zeit/Ort n.V.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Zeit/Ort n.V.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Trinton Prater10:00 Uhr - 17:00 Uhr
G 402
Language of Instruction: English
Learning Objectives: Through active engagement with the software, students will understand the basics of the Python programming language as it relates to composing in the Abjad API for formalized score control: https://abjad.github.io . In addition, students will develop a familiarity with the music written using Abjad thus far, including the music of Trevor Bača: https://www.trevorbaca.com/ , and Gregory Rowland Evans: http://www.gregoryrowlandevans.com/ .
Sitzungszeiten: 20.04.24, 18.05.24, 15.06.24
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
G 402
Language of Instruction: English
Learning Objectives: Through active engagement with the software, students will understand the basics of the Python programming language as it relates to composing in the Abjad API for formalized score control: https://abjad.github.io . In addition, students will develop a familiarity with the music written using Abjad thus far, including the music of Trevor Bača: https://www.trevorbaca.com/ , and Gregory Rowland Evans: http://www.gregoryrowlandevans.com/ .
Sitzungszeiten: 20.04.24, 18.05.24, 15.06.24
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
- Teacher: Prater, Trinton
Trinton Prater10:00 Uhr - 17:00 Uhr
G 402
Language of Instruction: English
Learning Objectives: Students will become familiar with the evolution of Gregory Rowland Evans' approach to form and material with focus on their first three string quartets, Hamonshu: https://soundcloud.com/gregory-rowland-evans/hamonshu-2018-20-for-string-quartet?in=gregory-rowland-evans/sets/string-quartets , Adumbration: https://soundcloud.com/gregory-rowland-evans/adumbration-2020-for-string-quartet?in=gregory-rowland-evans/sets/string-quartets , and Polillas: https://soundcloud.com/gregory-rowland-evans/polillas-2021-for-string-quartet?in=gregory-rowland-evans/sets/string-quartets .
Sitzungzeiten: 27.04.24, 25.05.24, 22.06.24
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
G 402
Language of Instruction: English
Learning Objectives: Students will become familiar with the evolution of Gregory Rowland Evans' approach to form and material with focus on their first three string quartets, Hamonshu: https://soundcloud.com/gregory-rowland-evans/hamonshu-2018-20-for-string-quartet?in=gregory-rowland-evans/sets/string-quartets , Adumbration: https://soundcloud.com/gregory-rowland-evans/adumbration-2020-for-string-quartet?in=gregory-rowland-evans/sets/string-quartets , and Polillas: https://soundcloud.com/gregory-rowland-evans/polillas-2021-for-string-quartet?in=gregory-rowland-evans/sets/string-quartets .
Sitzungzeiten: 27.04.24, 25.05.24, 22.06.24
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
- Teacher: Prater, Trinton
Wanling Chen
Mo 18:00 Uhr - 21:00 Uhr
14-täglich
G 402
The seminar offers an introduction into softwares which enable us to incorporate pictures and videos in musical works. Programming will be explained. (in English)
Beginn: 25.03.2024 (7 Sitzungen)
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
Mo 18:00 Uhr - 21:00 Uhr
14-täglich
G 402
The seminar offers an introduction into softwares which enable us to incorporate pictures and videos in musical works. Programming will be explained. (in English)
Beginn: 25.03.2024 (7 Sitzungen)
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
- Teacher: Chen, Wanling
Lixing Ding10:00 Uhr - 17:30 Uhr
G 402
This seminar is a continuation of last semester. In this seminar, we will continue to discuss Chinese instruments ( mostly plucked instruments and winds) and also works that we were not covered last semester.
Blockseminar
Termine: 6.4.24; 20.4.24; 4.5.24
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
G 402
This seminar is a continuation of last semester. In this seminar, we will continue to discuss Chinese instruments ( mostly plucked instruments and winds) and also works that we were not covered last semester.
Blockseminar
Termine: 6.4.24; 20.4.24; 4.5.24
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
- Teacher: Ding, Lixing
Agustín Castellón Molina09:00 Uhr - 17:00 Uhr
G 402
Students will be instructed in Luca Belcastro's Method for Shared Creative Processes, applied to Musical Composition, consisting of three main steps. The method emphasizes the interaction between personal imaginative inner spaces and technical realization in artistic creation. Through deep exploration, narrative elaboration, and choice of techniques (rhythmic structures, permutations, combinations, instrumental extended techniques) the process is systematically refined for the creation of the musical score. Each seminar will be dedicated to each part of the method; the last seminar will comprise an online exchange with other composition students who have applied it.
Für Rückfragen steht Ihnen Herr Castellón Molina gern zur Verfügung: ac14tufa@stud.hmt-leipzig.de
13.04, 9:00-17:00
04.05, 9:00-17:00
11.05, 9:00-17:00
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
G 402
Students will be instructed in Luca Belcastro's Method for Shared Creative Processes, applied to Musical Composition, consisting of three main steps. The method emphasizes the interaction between personal imaginative inner spaces and technical realization in artistic creation. Through deep exploration, narrative elaboration, and choice of techniques (rhythmic structures, permutations, combinations, instrumental extended techniques) the process is systematically refined for the creation of the musical score. Each seminar will be dedicated to each part of the method; the last seminar will comprise an online exchange with other composition students who have applied it.
Für Rückfragen steht Ihnen Herr Castellón Molina gern zur Verfügung: ac14tufa@stud.hmt-leipzig.de
13.04, 9:00-17:00
04.05, 9:00-17:00
11.05, 9:00-17:00
Mindestens 3 und maximal 20 TeilnehmerInnen.
Die Einschreibung ist bis zum 22.02.2024 möglich.
Teil des Pflichtmoduls KT 115 (BA Komposition/Tonsatz, alte Studienordnung), Wahlpflichtmodul KT 154 (BA Komposition, Musiktheorie, Improvisation, neue Studienordnung), Wahlpflichtmodul KP 226 (Master Komposition), Wahlmodul WTW 101 (BA), WTW 298 (MA) - ab WS 2022 WTW 920
- Teacher: Castellón Molina, Agustín